DIE LINKE DÓNA SUPORT AL DRET DE DECIDIR DE CATALUNYA

El comitè executiu del partit alemany Die Linke, d’esquerres i anticapitalista, ha aprovat per unanimitat de donar suport al dret de decidir de Catalunya. El partit també expressa la seva solidaritat amb els moviments socials que entenen el referèndum com un mecanisme per a “la transformació democràtica i social” de la societat catalana i condemna “la persecució de polítics catalans per la justícia de l’estat espanyol i se solidaritza amb la presidenta del parlament, Carme Forcadell, amenaçada d’inhabilitació”. A més, reclama al govern d’Alemanya que doni suport a les demandes catalanes i, per tant, planti cara al govern espanyol.

Die Linke, el principal partit de l’oposició a Alemanya, és el tercer partit en nombre d’escons al Bundestag (parlament alemany), on ocupa 64 seients de . A més, té set eurodiputats que comparteixen grup al parlament europeu amb Podem, Esquerra Unida i EH Bildu entre d’altres.

Podeu consultar el text (en alemany) al seu web: