Notícies de Exterior

La portaveu del Grup Parlamentari de la CUP- Crida Constituent, Anna Gabriel, va impartir el 10 de maig una conferència a l'Espai Catalunya Europa a la Delegació del Govern català a Brussel·les en una sala plena, on va a exposar la posició de la CUP sobre el referèndum i la necessitat de mobilitzar les comunitats catalanes de l'exterio

L'Assemblea de la CUP Exterior, que agrupa als militants i simpatitzants de la CUP residents arreu del món, ha iniciat la seva campanya per a mobilitzar les comunitats catalans de l'exterior cara al referèndum que espera serà convocat pel Govern català entre els mesos de setembre i octubre.

Aquestes darreres setmanes tots els mitjans de comunicació s’han fet ressò en major o menor mesura de les xifres sobre població espanyola resident a l’exterior i sobre la persistència del fet que, malgrat tantes bones paraules tant a Catalunya com a l’Estat espanyol, sobre la recuperació econòmica, la tendència migratòria que es va i

El comitè executiu del partit alemany Die Linke, d’esquerres i anticapitalista, ha aprovat per unanimitat de donar suport al dret de decidir de Catalunya.

La policia britànica, per 'garantir la seguretat dels ciutadans' va carregar de manera violenta contra la mani antifeixista utlitzant els cavalls. Els manifestants els van escridassar amb crits com "Take that animal off that horse".

El dia 24 de maig es vota als municipis dels Països Catalans sota administració espanyola i pels parlaments de 13 comunitats autònomes de l'Estat espanyol (entre els quals el Parlament de les Illes Balears i les Corts Valencianes). Un total de 910.000 residents espanyols a l'exterior estaven cridats a participar en aquestes eleccions. Seran aproximadament uns 43.000 (un 4%) els que podran finalment exercir el seu dret de vot des de l'exterior.