La CUP dóna suport a la manifestació global contra el sistema de vot exterior

El dia 24 de maig es vota als municipis dels Països Catalans sota administració espanyola i pels parlaments de 13 comunitats autònomes de l'Estat espanyol (entre els quals el Parlament de les Illes Balears i les Corts Valencianes). Un total de 910.000 residents espanyols a l'exterior estaven cridats a participar en aquestes eleccions. Seran aproximadament uns 43.000 (un 4%) els que podran finalment exercir el seu dret de vot des de l'exterior.

El proper 27 de setembre un total de 192.689 residents a l'exterior procedents de Catalunya estan, a dia d'avui, cridats a participar en aquestes eleccions al Parlament de Catalunya. La mateix desastrosa i antidemocràtica llei electoral que ha deixat al 96% d'electors espanyols a l'exterior sense votar aquest 24-M, amenaça de deixar sense el seu dret de vot a un percentatge similar de catalans el proper 27-S.

La LOREG (Ley orgànica de règim electoral general) va ser aprovada l'any 2010 amb els vots favorables, al Congrés de Diputats, de PP, PSOE, CiU, PNB i BNG. Els seus efectes sobre el vot exterior han estat desastrosos. Instaura el denominat 'voto rogado' amb sistema de doble filtre i terminis molt curts que deixa sense poder votar a la immensa majoria de l'emigració catalana (com ja ve passant reiteradament) o espanyola.

El milers de joves víctimes de l'emigració precària, víctimes de la pèrdua de la cobertura sanitària o víctimes de la negació com a catalans dels seus drets culturals i socials a l'exterior, pateixen també una altra forma d'exclusió: la negació dels seus drets electorals privant-los d'expressar democràticament la seva protesta contra el sistema que els expulsa i els exclou.

Des de la CUP volem doncs donar ple suport a la iniciativa del moviment Marea Granate de convocar manifestacions de totes les comunitats residents a l'exterior davant els consolats i ambaixades espanyoles el proper dia 24 de maig sota el lema 'Voto rogado, Voto robado' (vot pregat, Vot Robat). A dia d'avui ja estan confirmades manifestacions a Berlin, Boston, Düsseldorf, Dublin, Frankfurt, Hamburg, Lima, Lisboa, Luxemburg, Manchester, Londres, Marsella, Montevideo, Nova York, Paris, Praga, Stuttgart, Viena i moltes altres ciutats que s'hi aniran sumant.

Des de la CUP expressem el nostre suport particular als milers de valencians i balears residents a l'exterior privats del seu dret de vot aquest 24 de maig i donarem  suport a la campanya 'Mobilitzem el vot exterior' endegada per la FIEC (Federació Internacional d'Entitats Catalanes), les ANC de l'Exterior i Catalans al Món en favor d'un exercici lliure i sense traves del vot exterior el proper 27-S pels electors exteriors de Catalunya.

Aquest sistema ens exclou i ens obliga, per milers, a marxar dels Països Catalans a la recerca de les oportunitats laborals que se'ns neguen a casa nostra. Som més de 100.000 (de totes les edats) els que hem hagut de marxar dels Països Catalans des del començament de la crisi a 2008 i prop de 430.000 el total des residents a l'exterior. Es per això, per agrupar-nos en la defensa dels nostres drets socials, culturals i electorals que molts catalans arreu del món ens agrupem ara en la CUP Exterior.

Vot pregat, vot robat: el dia 24 de maig manifestem-nos davant les ambaixades i consolats espanyols arreu del món.

La CUP dóna suport a la manifestació global contra el sistema de vot exterior del dia 24 de maig arreu del món davant les ambaixades i consolats espanyols.