Vols col.laborar com a representant de la CUP al teu consolat per a les eleccions 21D?

Davant d'una fita tan important com són les eleccions al Parlament de Catalunya del 21 de desembre de 2017 i les dificultats que històricament tenen els catalans per votar des de l'estranger, des de la CUP Exterior volem convidar-vos a ser testimonis del procés electoral als consolats i seccions consulars i demanar-vos, si s'escau, la vostra participació.

La vostra presència als llocs de votació a l'estranger pot tenir molts efectes: assegurar que els votants rebin suport als consolats si hi ha cap problema, pot fer avinent als consolats espanyols que prenem molt seriosament la transparència de les eleccions, i pot posar de manifest davant del món el nivell de problemes que tenen els catalans a l'hora de votar des de l'estranger.

Segons la LOREG (Llei orgànica de règim electoral general), les candidatures poden tenir representants presents durant el període de votacions, és a dir entre el 17 i el 19 de desembre, en l'horari del consolat o secció consular.

Al final de cada dia, aquests representants poden estampar la seva signatura al precinte de l'urna i tornar-la a verificar l'endemà al matí. Els representants també poden estar presents durant la comptabilització final de la votació (és a dir, saber quanta gent hi ha votat presencialment) i comunicar aquesta informació.

Us proposem doncs si podeu passar unes quantes hores al consolat o secció consular que tingueu més a prop. Per a fer-ho, hauríeu d'enviar un correu electrònic amb el vostre nom i cognom (s), consolat on voleu fer de representant, telèfon, correu electrònic, DNI o passaport i disponibilitat entre el 17 i 19 de desembre al consolat i us informarem directament sobre la designació i el què hauríeu de fer.

Els únics requisits són tenir majoria d'edat i nacionalitat espanyola.

Ens ho hauríeu d'indicar abans del 9 de desembre enviant-nos un correu electrònic a: [email protected].