Un Primer de Maig de lluita internacionalista des de la Catalunya Exterior

El passat 20 de març, l'INE (Instituto Nacional de Estadística), publicava les dades del 'Padrón de Españoles Residentes en el Extranjero' (PERE) tancades a dia 1er de gener de 2018.

CUP EXTERIOR 1 MAIG amb el dret de les treballadores no es juga

Segons les dades de l'INE, un total de 302.525 catalans estan inscrits als consolats espanyols d’arreu del món (un augment del 7,4% al 2017). Això representa un augment de 158.523 catalans residents a l’exterior entre 2008 i 2017 quan s’inicia el moviment migratori degut a la crisi i es consoliden moltes situacions familiars que passen d’emigració temporal a emigració de llarga durada.

Un país que es descapitalitza laboralment i intel·lectualment perdent any rere any persones qualificades i també no qualificades és un país que té un seriós problema que amenaça no només el seu futur sinó també el seu present. Des de la CUP-Crida Constituent sabem molt bé que l’emigració, particularment aquella precària que també coneixem a casa nostra, és una característica estructural d’un sistema capitalista que utilitza la mobilitat dels recursos humans de la forma i manera més beneficiosa en cada moment als seus interessos i prioritats econòmiques i geogràfiques.

• A cada país on som presents som plenament solidaris de les lluites socials de les classes treballadores. La seva i la nostra lluita són la nostra lluita. Lluitem contra les polítiques d’austeritat econòmica que han forçat la nostra emigració.

• Lluitem contra les polítiques d’exclusió i marginació de les dones. Tant les que les volen convertir en actor secundari del mercat de treball com les que redueixen el seu cos a objecte d’agressió o violació. Lluitem contra tota impunitat en les agressions contra les dones.

• Lluitem contra les polítiques d’exclusió sanitària contra els que emigrem. La nova temptativa des del TC espanyol per anular la llei d’universalització sanitària amenaça tant l’atenció sanitària dels que arriben a casa nostra com la dels que de forma encara precària són ara a l’exterior.

• Volem que la nostra lluita pel respecte als drets democràtics dels catalans, per la sobirania del nostre Parlament i per la llibertat immediata dels presos polítics i el lliure retorn dels exiliats sigui també la lluita de les forces democràtiques als països on vivim.

• Lluitem contra els efectes del 155 a l’exterior. Per acabar amb les llistes negres de casals catalans, per la reobertura de les delegacions exteriors del Govern català, per la readmissió de tots els seus treballadors acomiadats, etc.

Si des de qualsevol lloc arreu del món vols lluitar amb nosaltres per impulsar el projecte d’esquerra independentista, anticapitalista, feminista i ecologista que representem i per la plenitud de drets socials i democràtics per les comunitats catalanes de l'exterior, no ho dubtis i posat en contacte amb l'Assemblea de la CUP Exterior ([email protected]).

Si des de qualsevol lloc arreu del món vols lluitar amb nosaltres per impulsar el projecte d’esquerra independentista, anticapitalista, feminista i ecologista, no ho dubtis i posat en contacte amb l'Assemblea de la CUP Exterior ([email protected]).